AKCIÓ! i-Cell OBU akár 25990 Ft+ÁFA/db áron kizárólag a készlet erejéig! További részletekért kattintson ide!
obu.utdij.huobu.utdij.hu
  • (20) 952 4913

  • info@utdij.hu

  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Fix bekötés
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Fix bekötés
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat

A díjkategória tévesztés következményei

obu.utdij.hu2017-11-19T22:15:27+02:00
díjkategória tévesztés, e-matrica, e-matrica bírság

Elég a tájékozatlanság vagy csupán egy apró figyelmetlenség az autópálya matrica vásárlásakor, és máris feleslegesen kiadott költségekbe verhetjük magunkat. Ezért kell pontosan ügyelni, figyelmesnek lenni a díjkategória megadásakor.

Számos esetben fordul elő az utak használói között, hogy véletlenül hibásan adják meg a járművük rendszámát – ilyen esetben elég csupán egyetlen tévedés a karakterek között, vagy esetleg a díjkategória megadásánál hibáznak. Ez azért is nagyon gyakori hiba, mert 2015-ben került elválasztásra a D2 kategória a D1 kategóriától, így azóta is számos matricavásárló téveszt. Mindezeknek azonban – amennyiben nem kezdünk el intézkedni azonnal – igen súlyos anyagi következményei lehetnek, ugyanis a hibás rendszám vagy díjkategória feltüntetése jogosulatlan használatnak minősül, amely már azonnal egy 14 580 forintos pótdíj összeget von maga után, azonban ha harminc napig vagy tovább késlekedünk ennek befizetésével, akkor ez az összeg 59 500 forintra duzzad.

Amennyiben jogosulatlan használatunk véletlen tévedésből fakad, akár többször is előfordulhat, hogy a rossz adatokkal rendelkező matricával hajtottunk fel az útszakaszra, így többszöri pótdíj kifizetésére szólítanak fel bennünket. Ebben az esetben az első felszólítás megérkezése után legkésőbb tizenöt nappal fel kell venni a kapcsolatot a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-vel, akiktől azt kell kérnünk, hogy maximalizálják a díjakat. Amennyiben kettőnél több jogosulatlan úthasználatunk volt, akkor NÚSZ-tól a tartozás maximalizálását úgy szükséges igényelni, hogy legfeljebb két pótdíj kerüljön általunk kifizetésre. Ezt a kérvényt két úton nyújthatjuk be – vagy a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. levelezési címére küldjük el, vagy pedig az ügyfélszolgálati irodában személyesen mondjuk el problémánkat. Arra is ügyelnünk kell, hogy a jármű tulajdonosa egy rendszámmal csupán egyszer nyújthat be a tartozása maximalizálásához kérvényt egy évben. Ha a kérvényt elfogadják, akkor a benyújtástól számított tizenöt napon belül ki kell fizetni a maximalizált tartozást, azaz a legfeljebb kétszer 14 580 forintos pótdíjat. Abban az esetben, ha a jogosulatlan úthasználat a hibás díjkategória megadásából fakad, és a tulajdonos még szeretné használni a későbbiekben az autópálya matricát, akkor a két díjkategória árkülönbségét is meg kell térítenie a pótdíj mellett. Amennyiben a pótdíjbefizetés nem történik meg, a pótdíj maximalizálásának kérvénye automatikusan semmissé válik.

Előfordulhat azonban egy olyan opció is, hogy amennyiben személyesen fordulunk kérvényünkkel a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatához, ott nem fogadják el szóban az igényünket. Ebben az esetben mindenképpen írott formában, levelezési címre szükséges beküldenünk a kérvényt, amelyben hivatkoznunk kell a 36/2007. (III.26.) GKM rendelet 7/A§. (9) bekezdésére.

Ezzel az eljárással kerülhető el a legkönnyebben egy 59 500 forintos bírság, amennyiben az autópálya matrica megvásárlásakor figyelmetlenek voltunk.


Hasonló cikkek

Teherautó

Bővül a díjköteles útszakaszok köre (HU-GO rendszer)

HU-GO rendszer, útdíj rendelet, úthálózat bővülés

Szeptember 1-jétől több ponton módosul az útdíj mértékét és a díjköteles útszakaszokat szabályozó miniszteri rendelet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) tájékoztatása szerint. A 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes HU-GO rendszerben szeptembertől jogszabályi szinten is megjelennek azok a változások, amelyeket az úthálózat fejlesztéséből következnek. Az idén épített és átadott új utak, útszakaszok és csomópontok miatt a díjköteles úthálózaton több... Tovább

ntsm

A Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat mérőhelyei

tengelysúly mérő hálózat, tengelysúly mérő kapuk, TSM hálózat

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) kiépítését a közlekedésbiztonság javítása, az úthálózat védelme és a jogkövető fuvarozók versenyegyenlőségének biztosítása indokolta. A túlterhelt tehergépjárművek fokozott mértékben károsítják az utakat, a szabályszegő gyakorlat baleseti kockázata is nagyobb (pl. a hosszabb fékút miatt). A vagyonvédelmi és közlekedésbiztonsági megfontolásokon túl kiemelt szempont a versenyegyenlőségé is, a túlsúllyal nagyobb haszonnal közlekedtetett járművek rontják a jogkövető vállalkozások... Tovább

Kamionok

Változások az e-útdíj rendszerben 2020. március 15-től

2020, 2020 e-útdíj változások, e-útdíj változások

Az innovációért és technológiáért felelős miniszter 8/2020. (II. 28.) ITM rendeletében módosította az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendeletet. Az új szabályozás 2020. március 15-én lép hatályba. A rendeletmódosítás inflációkövető mértékben, 3,4 százalékkal emeli a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben a fizetendő útdíj összegét. Az úthasználat díja 2020. március 15-től: Az úthasználat díja az általános forgalmi... Tovább

cell

Októberben halasztott útdíjfizetés válik elérhetővé a Mol és az i-Cell fejlesztése révén

halasztott útdíjfizetés, i-Cell OBU S550, utólagos útdíjfizetés

2021 október folyamán elérhetővé válik a HU-GO PostPay, azaz az utólagosan történő útdíjbevallás a Mol hazai és hazánkban közlekedő nemzetközi flottakártyás ügyfelei részére. Tovább

Címszavakban

díjkategória tévesztés e-matrica e-matrica bírság e-matrica rendszer e-matricák megoszlása fedélzeti egység hazai matricarendszer HU-GO HU-GO 2019 HU-GO obu HU-GO rendszer HU-GO változások i-Cell OBU S550 NÚSZ obu obu bírság OBU eszköz OBU készülék OBU működése obu nyilvántartás OBU S550 OBU S550 vásárlás OBU vásárlása OBU útdíj S550 extra S550 ingyenes S550 obu tengelysúly mérő hálózat tengelysúly mérő kapuk tengelysúlymérő rendszer TIR garancia TIR garanciavállalás tsm TSM hálózat utólagos útdíjfizetés utólagos útdíj kontrukció érvénytelenített fedélzeti eszközök útdíjak beszedése útdíj bevétel útdíj bírság útdíj EU útdíjfizetés útdíjfizetés obuval útdíj rendelet útdíjrendszer 2019 úthálózat bővülés

OBU.UTDIJ.HU

Az általunk forgalmazott fedélzeti egység az Ön és cége számára is biztosítja a zökkenőmentes útdíjfizetést, mégpedig havidíj fizetése nélkül.

LogóMegszabadulhat a viszonylati jegy vásárlásával és használatával járó kényelmetlenségektől. OBU készülékeink teljes körűen alkalmasak a hazai e-útdíj fizetéshez szükséges adatszolgáltatásra vonatkozó követelmények teljesítésére. A szivargyújtós készüléket rövid szállítási határidővel szállítjuk raktárról (kb. 2 munkanap alatt megkapja).

NAVIGÁCIÓ

  • Megrendelés
  • OBU S550
  • Gyakori kérdések
  • UTDIJ.HU
  • Hírek, cikkek
  • Kapcsolat
  • Fix bekötés

LEGFRISSEBB

OBU fix kábel
OBU S550 fix bekötési útmutatója
cell
Októberben halasztott útdíjfizetés válik elérhetővé a Mol és az i-Cell fejlesztése révén
Kamionok
Változások az e-útdíj rendszerben 2020. március 15-től
2013-2022 © UTDIJ.HU – Minden jog fenntartva! | Jogi tudnivalók | Impresszum | English

Címszavakban

díjkategória tévesztés e-matrica e-matrica bírság e-matrica rendszer e-matricák megoszlása fedélzeti egység hazai matricarendszer HU-GO HU-GO 2019 HU-GO obu HU-GO rendszer HU-GO változások i-Cell OBU S550 NÚSZ obu obu bírság OBU eszköz OBU készülék OBU működése obu nyilvántartás OBU S550 OBU S550 vásárlás OBU vásárlása OBU útdíj S550 extra S550 ingyenes S550 obu tengelysúly mérő hálózat tengelysúly mérő kapuk tengelysúlymérő rendszer TIR garancia TIR garanciavállalás tsm TSM hálózat utólagos útdíjfizetés utólagos útdíj kontrukció érvénytelenített fedélzeti eszközök útdíjak beszedése útdíj bevétel útdíj bírság útdíj EU útdíjfizetés útdíjfizetés obuval útdíj rendelet útdíjrendszer 2019 úthálózat bővülés