AKCIÓ! i-Cell OBU akár 25990 Ft+ÁFA/db áron kizárólag a készlet erejéig! További részletekért kattintson ide!
obu.utdij.huobu.utdij.hu
  • (20) 952 4913

  • info@utdij.hu

  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Fix bekötés
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Fix bekötés
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat

A hazai matricarendszer

obu.utdij.hu2017-11-19T23:21:44+02:00
e-matrica rendszer, hazai matricarendszer

Mivel minden európai országban használnak az emberek autókat, ezért minden európai országban vannak utak is. Ezeknek használati díja azonban eltérő. Vannak olyan országok, ahol egyáltalán nem kell fizetni az utak használatáért, de különböző országokban különböző módon, más-más arányban kell megfizetni a pályák használatát.

Fizetési típusok

Arra a kérdésre, hogy jobb-e az e-matrica rendszere a többinél, előbb meg kell válaszolnunk azt, hogy mi is az a többi. Akadnak olyan országok, ahol egyáltalán nem kell fizetni az autópályák használatáért, ilyen például az Egyesült Királyság is. Ez nyilvánvalóan kecsegtetőbb megoldás a sofőrök pénztárcájának, de egyértelmű, hogy számos olyan ország van, amelynek államkasszája nem engedheti meg magának ezt a kiesést. Vannak olyan országok továbbá, ahol ugyan az utak használatáért nem kell fizetni, azonban a hidakon, alagutakon való áthaladásért annál inkább.

A ténylegesen az autópálya használatért fizetendő díjaknak két típusa van. Az egyik ilyen a nálunk is használatos matrica rendszer, míg a másik a használatarányos díj, aminek a lényege, hogy bizonyos útszakaszokért kell fizetni. Sok ország az utóbbira esküszik, igazságosabbnak ítélik meg, ám a Magyar Autóklub erőteljesen ellenkezik minden olyan esetleges bevezetés ellen, ami potenciálisan maga után vonhatná ezen rendszer kialakulását.

Országok közötti különbségek, fizetések és autópályadíjak közötti arányok

A legfrissebb adatok szerint Magyarországon kívül további nyolc országban alkalmaznak matricás rendszert az autópályák használati díjának beszedése érdekében – ilyen ország Svájc, Ausztria, Csehország, Bulgária, Moldova, Szlovákia, Szlovénia és Románia –, és bizony szomorúan kell konstatálnunk, hogy hazánkban a legdrágább az éves matrica díja. De hogy is néz ez ki pontosan?

Egy napra szóló matricát sehol sem lehet vásárolni, de ennek bevezetését a Magyar Autóklub hevesen ellenzi is, hiszen ez lehetne az első lépés a használatarányos díjrendszer bevezetéséhez. A legkisebb időintervallum, amire matricát lehet vásárolni Európa-szerte, az a hét napos, vagy gyakrabban a tíz napos matrica, amelyek általában 2500 és 4600 forintnak megfelelő értékben mozognak. A legolcsóbb e tekintetben Románia, ahol mindösszesen ezer forintnál kevesebb értéket kell kifizetni, és ezzel jogosan használhatunk minden nemzeti úthálózatot.

A havi matricák szintén hasonló áron mozognak Európában, mint Magyarországon: mindösszesen kettő ország tér el igen erőteljesen, mégpedig Románia, ahol sokkalta kevesebb az ára a havi jogosultságnak; illetve Szlovénia, ahol hazánkhoz képest kétszer akkora kiadásra számíthatunk.

Mindeddig tehát azt tapasztalhattuk, hogy szerte Európában meglehetősen hasonló árban lehet matricát vásárolni, amit azért is tartanak igazságtalannak sokan, mert például Bulgária fizetési bérei messze alul maradnak Svájchoz képest, ám a kifizetendő útdíj összeg ugyanakkora. Az éves matricák áraiban azonban már igen nagy különbségeket fedezhetünk fel, s Magyarországra nézve igen szomorú számokkal találkozhatunk. A legkevesebbet ebben az esetben is Romániában kell fizetni, mindösszesen 8 635 forintnak megfelelő lejt egész évre. A legolcsóbb éves matricák dobogójának második helyén Svájc áll a maga 11 596 forintjával, a harmadik helyen pedig Bulgária és Szlovákia 15 420 forinttal.  Ezután következik Csehország, Ausztria és Szlovénia, s mi, magyarok zárjuk a sort a legmagasabb összeggel, 42 980 forinttal.

Jobb lenne-e számunkra a használattal arányos útdíj fizetési rendszer?

Használattal arányos fizetési rendszert használnak például Lengyelországban, Horvátországban, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban.

Németországban is hasonló a rendszer, ott azonban csak a 7,5 tonna fölötti járműveknek kell kifizetniük a megszabott összeget. Nem úgy, mint Horvátországban. Nyaralások tapasztalatából már biztosan tudjuk, hogy horribilis árakat kell kifizetnünk, ha bizonyos útszakaszokat kívánunk használni szomszédos országunkban, amelyeket ugyan meg lehet kerülni az ingyenes országutak használatával, de így eljutni egyik pontról a másikba akár négyszer annyi időt is igénybe vehet. Ehhez hasonlóan a Magyarországhoz hasonló életszínvonalú Lengyelországban is többet kell fizetni összességében a pályák használatáért, éppen ez az oka, hogy a Magyar Autóklub ilyen mértékben ellenzi még csak a rendszer gondolatát is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium többször is kijelentette, hogy nem áll módjukban a matrica rendszerét lecserélni, vagy azt megváltoztatni. A napi matrica bevezetését is csupán akkor veszik fontolóra, ha ezt tömegesen kérelmezik. Az államkassza a matrica rendszerrel is igen sokat gazdagszik évente, ugyanis például csak a 2016-os év körülbelül 63 milliárd forintot hozott.


Hasonló cikkek

cell

Októberben halasztott útdíjfizetés válik elérhetővé a Mol és az i-Cell fejlesztése révén

halasztott útdíjfizetés, i-Cell OBU S550, utólagos útdíjfizetés

2021 október folyamán elérhetővé válik a HU-GO PostPay, azaz az utólagosan történő útdíjbevallás a Mol hazai és hazánkban közlekedő nemzetközi flottakártyás ügyfelei részére. Tovább

Tehergépjármű

Utólagos útdíjfizetési konstrukció

útdíjak beszedése, utólagos útdíj kontrukció, utólagos útdíjfizetés

A HU-GO rendszerben hamarosan megnyíló új lehetőség, az utólagos fizetési mód egyszerűsíti a vállalkozások életét. A stabil üzleti vállalkozások adott esetben pluszköltség nélkül, akár havi elszámolással, az úthasználatot követően tudják kiegyenlíteni számlájukat. Az utólagos fizetési konstrukció Általános Szerződési Feltételei december 21-től lesznek elérhetőek. A fuvarozónak először egy kérelmet kell benyújtania, valamint nyilatkoznia kell arról, hogy a cég ellen nem indítottak... Tovább

2019 változások

2019-es változások az útdíjrendszerben (HU-GO)

HU-GO 2019, HU-GO változások, útdíjrendszer 2019

Összefoglaltuk, mely – az e-útdíj rendszert érintő – szabálymódosítások lépnek életbe 2018 végén, illetve 2019 elején a hazai díjköteles úthálózat használatára vonatkozóan. Új díjfizetős útszakaszok 2019. január 1-jén több új, 2018 folyamán átadott gyorsforgalmi és főúti szakasszal bővül a díjköteles utak köre. A 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e-útdíj rendszerben 6880 km-ről 6914 km-re nő (az elemi szakaszok száma utóbbi... Tovább

OBU fix kábel

OBU S550 fix bekötési útmutatója

OBU fix bekötés, OBU fix tápellátás, OBU S550, OBU S550 fix bekötés

A készülék fix tápellátásra kötéséhez a következőkben leírt tudnivalók szükségesek. A kábelek OBU-val együtt megrendelhetőek ide kattintva. Az állandó tápellátás kábelkötegben található vezetékek az alábbi táblázat szerint: SORSZÁMLEÍRÁSMEGJEGYZÉSSZÍNEK1.VINDC bemenet 8-24VPiros2.GNDTestFekete3.IGNGyújtásszálFehér Piros vezetéken található, 5A késes biztosíték, ennek bekötését célszerű olyanpontra kötni, amely a fő tápellátást biztosítja a gépjármű számára.Fekete vezeték, test kábel, javasolt körsaruval ellátni és a sarut csavarral akarosszérián lévő testponthoz... Tovább

Címszavakban

díjkategória tévesztés e-matrica e-matrica bírság e-matrica rendszer e-matricák megoszlása fedélzeti egység hazai matricarendszer HU-GO HU-GO 2019 HU-GO obu HU-GO rendszer HU-GO változások i-Cell OBU S550 NÚSZ obu obu bírság OBU eszköz OBU készülék OBU működése obu nyilvántartás OBU S550 OBU S550 vásárlás OBU vásárlása OBU útdíj S550 extra S550 ingyenes S550 obu tengelysúly mérő hálózat tengelysúly mérő kapuk tengelysúlymérő rendszer TIR garancia TIR garanciavállalás tsm TSM hálózat utólagos útdíjfizetés utólagos útdíj kontrukció érvénytelenített fedélzeti eszközök útdíjak beszedése útdíj bevétel útdíj bírság útdíj EU útdíjfizetés útdíjfizetés obuval útdíj rendelet útdíjrendszer 2019 úthálózat bővülés

OBU.UTDIJ.HU

Az általunk forgalmazott fedélzeti egység az Ön és cége számára is biztosítja a zökkenőmentes útdíjfizetést, mégpedig havidíj fizetése nélkül.

LogóMegszabadulhat a viszonylati jegy vásárlásával és használatával járó kényelmetlenségektől. OBU készülékeink teljes körűen alkalmasak a hazai e-útdíj fizetéshez szükséges adatszolgáltatásra vonatkozó követelmények teljesítésére. A szivargyújtós készüléket rövid szállítási határidővel szállítjuk raktárról (kb. 2 munkanap alatt megkapja).

NAVIGÁCIÓ

  • Megrendelés
  • OBU S550
  • Gyakori kérdések
  • UTDIJ.HU
  • Hírek, cikkek
  • Kapcsolat
  • Fix bekötés

LEGFRISSEBB

OBU fix kábel
OBU S550 fix bekötési útmutatója
cell
Októberben halasztott útdíjfizetés válik elérhetővé a Mol és az i-Cell fejlesztése révén
Kamionok
Változások az e-útdíj rendszerben 2020. március 15-től
2013-2022 © UTDIJ.HU – Minden jog fenntartva! | Jogi tudnivalók | Impresszum | English

Címszavakban

díjkategória tévesztés e-matrica e-matrica bírság e-matrica rendszer e-matricák megoszlása fedélzeti egység hazai matricarendszer HU-GO HU-GO 2019 HU-GO obu HU-GO rendszer HU-GO változások i-Cell OBU S550 NÚSZ obu obu bírság OBU eszköz OBU készülék OBU működése obu nyilvántartás OBU S550 OBU S550 vásárlás OBU vásárlása OBU útdíj S550 extra S550 ingyenes S550 obu tengelysúly mérő hálózat tengelysúly mérő kapuk tengelysúlymérő rendszer TIR garancia TIR garanciavállalás tsm TSM hálózat utólagos útdíjfizetés utólagos útdíj kontrukció érvénytelenített fedélzeti eszközök útdíjak beszedése útdíj bevétel útdíj bírság útdíj EU útdíjfizetés útdíjfizetés obuval útdíj rendelet útdíjrendszer 2019 úthálózat bővülés