AKCIÓ! i-Cell OBU akár 25990 Ft+ÁFA/db áron kizárólag a készlet erejéig! További részletekért kattintson ide!
obu.utdij.huobu.utdij.hu
  • (20) 952 4913

  • info@utdij.hu

  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Címlap
  • OBU S550
  • Rendelés
  • Gyakori kérdések
  • Ingyenes extrák
  • Előnyök
  • Hírek
  • Kapcsolat

A Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat mérőhelyei

uberadm1n2017-05-31T21:57:05+02:00
tengelysúly mérő hálózat, tengelysúly mérő kapuk, TSM hálózat

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) kiépítését a közlekedésbiztonság javítása, az úthálózat védelme és a jogkövető fuvarozók versenyegyenlőségének biztosítása indokolta.

A túlterhelt tehergépjárművek fokozott mértékben károsítják az utakat, a szabályszegő gyakorlat baleseti kockázata is nagyobb (pl. a hosszabb fékút miatt). A vagyonvédelmi és közlekedésbiztonsági megfontolásokon túl kiemelt szempont a versenyegyenlőségé is, a túlsúllyal nagyobb haszonnal közlekedtetett járművek rontják a jogkövető vállalkozások piaci helyzetét. E káros jelenségek visszaszorítását célozza a komplex ellenőrző rendszer bevezetése.

A rendszernek köszönhetően jelentősen megnő a túlsúllyal közlekedő járművek kiszűrésére irányuló ellenőrzés hatékonysága. Az új megoldás tehermentesíti a szabálykövető gépjárművezetőket, mivel az automatikus előszűrésnek köszönhetően csak azokat a kocsikat terelik ki az ellenőrök a forgalomból, amelyek vélhetően túlsúllyal közlekednek, a szabályokat betartók így időveszteség nélkül haladhatnak tovább.

Mérőpontok – itt fognak ellenőrizni

A mérőpontok kialakításával kapcsolatos munkálatok 2016 októberében indultak meg, és várhatóan a nyár végéig mindenütt befejeződnek. A már elkészült 10 helyszínből kilenc hitelesítése még folyamatban van. A rendszer előszűrő üzemmódban Ács közelében indult meg március végén.

A 89 mérőhelyből 74 az útdíj ellenőrzési (UD) rendszer részét képező állomások tartószerkezetére, további kettő pedig meglévő VJT (változtatható jelzésképű tábla) portálra épül. Így mindössze 13 helyszínen kell új tartószerkezetet építeni.

A projekt során a járművek megállítását nem igénylő, automatikus működésű mérőállomásokat alakítanak ki. A mérési pontokon olyan érzékelőket (WIM = Weigh In Motion szenzorokat) telepítenek, amelyek képesek a mozgó járművek tengelyterhelését és össztömegét meghatározni. Ha az automatikus mérés megállapítja, hogy a jármű túlterhelt, helyszíni ellenőrzés után vagy objektív felelősség alapján is kiszabható a bírság.

A mérőpontok kialakításával kapcsolatos munkálatok 2016 októberében indultak meg, és várhatóan a nyár végéig mindenütt befejeződnek. A helyszínek rendszerbe kapcsolódása az év során ütemezetten megtörténik, 2017 végéig várhatóan lezárul az objektív bírságolásra alkalmas rendszer teljes körű kiépítése.

A mérőpontokon felül egy központi hatósági ellenőrző rendszer is létrejön, amely a felvett adatokat az UD rendszerből kapja, és amelyet a helyszíni ellenőrzést végző munkatársak informatikai eszközök segítségével érnek el.

A rendszer működése

A mérőponton történő áthaladáskor az útburkolatba épített szenzorok meghatározzák a jármű tengelyterheléseit és az össztömegét, a telepített kamerák a járműről fényképeket készítenek. A fényképek alapján a rendszámfelismerő szoftver meghatározza a jármű rendszámát.

A TSM rendszer a műszaki adatok és a közútkezelői hozzájárulások figyelembe vételével megállapítja, hogy a jármű túlterhelt-e.

A rendszer túlterhelt jármű áthaladása esetén riasztást küld a mérőpont közelében dolgozó közúti ellenőröknek, akik a járművet megállíthatják, azt a túlterheltség megszüntetéséig és a bírság vagy pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig visszatarthatják. A túlterhelés megszüntetését a jármű vezetőjének kell megszerveznie.

Ha helyszíni ellenőrzésre nem kerül sor, a TSM rendszer a túlterhelt jármű üzembentartója részére küldi ki a bírsághatározatot az objektív felelősség elvének alkalmazásával.

Közvetlen hatások

  • A jelenlegi 2 százalékról várhatóan 51 százalék felettire nő az ellenőrzési lefedettség a tengelysúly mérés tekintetében.
  • Rövidtávon nő, hosszútávon (a projekt eredményeként megemelkedő ellenőrzési lefedettség és így a jogkövető magatartás általánossá válása miatt) csökken a bírságok száma.
  • Közép-, illetve hosszútávon lényegesen csökken a túlsúlyos tehergépjármű-forgalom.
  • Csökken a tengelyterhelés- és össztömegmérés átfutási ideje.
  • Az objektív felelősség bevezetésével a közigazgatási eljárási ügyek hatékonyabb lebonyolításával csökken az átfutási idő.

Közvetett hatások

  • A projekt eredményeként éves szinten több milliárd forint értékű útburkolati kár előzhető meg.
  • Csökken a túlterhelt tehergépjárművek által okozott, sokszor emberéletet is követelő, súlyos és tragikus balesetek száma.
  • A versenyhelyzet kiegyenlítődik a fuvarozók között, a visszaélések nem biztosítanak versenyelőnyt a jogszabályt sértő módon közlekedők számára..
  • Érvényesül a társadalmi igazságosság elve, azaz az útrongáló fizet, nem kollektíven az adófizetők.

Jogszabályi környezet átalakítása, szankciórendszer változása

A jelenleg hatályos, 30-500 ezer forintos bírságtételeket a közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet rögzíti. A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer kialakításával párhuzamosan zajlik a járművek tengelyterhelésére és össztömegére vonatkozó jogszabályok átdolgozása, a jövőbeli összegekről ezért pontos tájékoztatás jelenleg még nem adható. A cél továbbra is a jogsértéssel arányos, visszatartó erejű szankciórendszer kialakítása. A bírságok a kisebb súlyú jogsértések esetében valamelyest növekedhetnek, a nagyobb mértékű jogsértések tekintetében azonban nem várható érdemi változás.

Bár a hatékonyabb ellenőrzési rendszer bevezetésével, a szabályszegők eredményesebb kiszűrésével a bírságok száma nőhet, a behajtási arány is javulhat, fontos kiemelni, hogy a rendszer célja nem többletbevételek előteremtése, hanem a jogkövető magatartás előmozdítása. A bevételek átmeneti növekedés után hosszútávon várhatóan fokozatosan csökkennek majd a jobb ellenőrzési lefedettség, és így a jogkövető magatartás általánossá válása miatt.

FacebookTwitterGoogle +

Hasonló cikkek

OBU S550

Az OBU S550 díjmentes extra szolgáltatásai

i-Cell OBU S550, S550 extra, S550 ingyenes, S550 obu

Az OBU S550 a fuvarozás új lehetőségeinek tárházát nyitotta meg. Nem kell viszonylati jegyet váltani, a megtett út után automatikusan levonódik az útdíj, elkerülhetőek a balesetek. Mindezek mellett azonban az OBU S550 számos olyan beépített funkcióval rendelkezik, amely tovább könnyíti a sofőrök munkáját. Az OBU S550 készüléket az teszi rendkívül praktikussá, hogy kis mérete és szivargyújtós kivitele egyszerű üzembe... Tovább

Teherautó...

Útdíjfizetés egyszerűbben, OBU-val

OBU útdíj, S550 obu, útdíjfizetés

A modern technológia egy újabb vívmányával megteremtődött az e-útdíj fizetése, amelynek köszönhetően a pályák használatáért egyszerűen, gyorsan és kockázatmentesen lehet fizetni.  Sokan csak viszolyogva kezdik használatba venni a modernebbnél modernebb technológiai termékeket, ám pár éve egy olyan készüléket dobtak a piacra, amely jelentősen könnyebbé teszi az autósok életét az útdíjak elektronikusan történő kifizetésével. Amikor Magyarországon bevezetésre került az útdíj... Tovább

OBU S550

Az OBU S550 fedélzeti egység bemutatása

i-Cell OBU S550, OBU S550, OBU S550 vásárlás

Néhány éve piacra került az OBU – amely fedélzeti egység segítségével a sofőrök mindennapjai egyszerűbbé váltak, ugyanis az útdíj fizetése automatikusan és online történik, valamint nagy segítséget nyújt a büntetések elkerülésében is. A fedélzeti egységek egyik prototípusa az OBU S550, amely számos funkciójával teszi kényelmesebbé az utazást. Az OBU S550 készüléket az teszi rendkívül praktikussá, hogy kis mérete és szivargyújtós... Tovább

Matricák

A megyei matricák általi bevétel dinamikus növekedése

e-matricák megoszlása, útdíj bevétel

Az elmúlt évekre jellemző volt, hogy a megyei e-matricák vásárlásának aránya dinamikusan növekedik, ám még ennek az átlagán is felülkerekedik az idei év első felében megvásárolt matricák száma. Június 30-ig a megyei e-matricák eladásából származó bevétel 42 milliárd forintot jelent, amely a 2016-os 38,17 milliárd forintos bevételhez képest közel 10 százalékos emelkedést jelent. Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.... Tovább

OBU.UTDIJ.HU

Az általunk forgalmazott fedélzeti egység az Ön és cége számára is biztosítja a zökkenőmentes útdíjfizetést, mégpedig havidíj fizetése nélkül.

LogóMegszabadulhat a viszonylati jegy vásárlásával és használatával járó kényelmetlenségektől. OBU készülékeink teljes körűen alkalmasak a hazai e-útdíj fizetéshez szükséges adatszolgáltatásra vonatkozó követelmények teljesítésére. A szivargyújtós készüléket rövid szállítási határidővel szállítjuk raktárról (kb. 2 munkanap alatt megkapja).

NAVIGÁCIÓ

  • Megrendelés
  • OBU S550
  • Gyakori kérdések
  • UTDIJ.HU
  • Hírek, cikkek
  • Kapcsolat

LEGFRISSEBB

Kamionok
Változások az e-útdíj rendszerben 2020. március 15-től
nusz2019
2019-es HU-GO fejlesztések
2019 változások
2019-es változások az útdíjrendszerben (HU-GO)
2013-2020 © UTDIJ.HU – Minden jog fenntartva! | Jogi tudnivalók | Impresszum | English